Pirmieji masiniai automobiliai: Zaporožietis ir Žigulis

AUTO

Tarybiniai konstruktoriai „Zaporožiečiui” parinko oru aušinamą variklį, nes toks dėl nesudėtingos gamybos technologijos, paprastesnės ir pigesnės eksploatacijos bei remonto labiau tiko mažo litražo automobiliui, be to, nebereikėjo sudėtingo ir brangaus radiatoriaus. Oru aušinami varikliai labai patvarūs ir patogūs eksploatuoti žiemą. Vienintelis jų trūkumas yra tas, kad kelia daugiau triukšmo negu vandeniu aušinami varikliai.

Oru aušinamas „Zaporožiečio” variklis keturtaktis, karbiuratorinis, keturių cilindrų su viršutiniais vožtuvais. Cilindrai išdėstyti 90 laipsnių kampu dviem eilėmis. Variklio darbinis tūris — 748 cm3 (beveik du kartus mažesnis negu „Moskvič-407″). Esant 4000 sūkių per minutę, didžiausia variklio galia — 23 AG; suspaudimo laipsnis — 6,5; cilindro skersmuo — 66 mm, stūmoklio eiga — 54,5 mm. Variklis, pavarų dėžė ir užpakalinis tiltas sumontuoti vieną agregatą. Automobilio greitis — 80— 90 kilometrų per valandą, šimtui kilometrų kelio reikia 5,5 litro A-72 benzino (bako talpa — 30 1).

Keturių pavarų dėžės su sinchronizatoriais perjungimo svirtis įtaisyta grindyse, pagrindinės pavaros perdavimo skaičius — 5,12; sankaba vieno disko, sausa; ratų padangos be kamerų, 5,20-13. dydžio, slėgis jose mažas.

„Zaporožietis” turi specialų šildytuvą, kuris šaltu metu pučia šiltą orą i priekinį stiklą ir šildo variklį bei kėbulą. Šildytuvas per valandą suvartoja ketvirtį litro benzino.

Be aprašytojo modelio, 1963-1969 metais buvo gaminamas „Zaporožietis” (ZAZ-965A) su galingesniu 27 AG varikliu, taip pat modifikacija ZAZ-965B, skirta invalidams.

Nuo 1968 metų buvo pradėtas gaminti naujo modelio „Zaporožietis” (ZAZ-966), turintis moderniškos formos kėbulą ir galingesnį variklį. Su nedideliais pakeitimais šis automobilis tebegaminamas iki šiol, o nuo 1972 metų gaminami ir „ZAZ-968″, kurie skiriasi nuo „ZAZ-966″ pakeista vidaus ir prietaisų skydo apdaila.

1970 metais naujojoje automobilių gamykloje prie Volgos, Toljačio mieste, buvo pagaminti pirmieji „Žiguliai”.

Automobilių supirkimas Kaune

Koks gi buvo tas pirmasis „Žigulis” modelis, kuris sukėlė tokį didelį visos mūsų šalies automobilistų susidomėjimą? Kokios jo konstrukcinės ypatybės ir eksploataciniai duomenys? Modelis VAZ-2101 gaminamas jau antrą dešimtmetį, bet jo populiarumas bei paklausa nė kiek nemažėja.

Automobilio ilgis 4073 mm, plotis — 1611 mm, aukštis — 1440 mm, o svoris 945 kg. Kelio protarpis padidintas iki 170 mm. Buferiai turi iškyšas su guminiais intarpais, rankenos įleistos į duris„,Zigulių” kėbului tenka visos apkrovos, atsirandančios važiuojant automobiliu: Automobilis turi 60 AG varikli su ketiniu keturių cilindrų bloku, penkių atramų alkūninį veleną, aliumininę galvutę, kurioje yra paskirstymo velenas, sukamas grandine. Šis variklis ilgaamžis ir patvarus, perspektyvios konstrukcijos.

Variklio karbiuratorius — vertikalus su nuosekliai įsijungiančiomis mišinio paruošimo kameromis. Jo dėka automobilis ekonomiškas, variklis dirba lygiai, labai palengvėja jo paleidimas žiemą. Efektyvus karbiuratorius, galingas generatorius ir akumuliatorius, naujas variklio tepalas leidžia lengvai užvesti varikli esant 25 laipsnių šalčiui.

Tinkami rūbai vairuotojui – neatsiejamas dalykas vairuojant

Automobilių keliai — sudėtinė visos transporto sistemos dalis

Patiko? Pasidalink