Maranelas – Ferrari automobilių gimtinė

Maranelo klebonas donas Erijas Belua turi dvi žemiškas silpnybes: jis mėgsta sočiai pavalgyti, — tačiau kas, ranką prie širdies pridėjęs, išdrįs tvirtinti, kad rajumas tikrai yra nuodėmė? — o antroji dono aistra, žinoma, „Formulė 1”. Taip taip, ir šiemet Maranelo miestelyje visi, pradedant komunistų merija ir baigiant klebonu, laukė, kuri gi lenktynininką lydės didesnė sėkmė: […]

Continue Reading

Ypač pavojingi vaikai su dviračiais ir dviratukais

Ypač pavojingi vaikai su dviračiais ir dviratukais. Vairuotojai privalo tie tik juos lenkti dideliu atstumu, bet ir, važiuodami greta, sumažinti greitį, pasiruošti staigiai stabdyti arba pasukti. Negalima būti ramiam ir matant motinos vedamą vaiką. Toks vaikas gali staiga ištrūkti iš motinos ir išbėgti į gatvę. Taip pat pavojingi yra autobusai ir troleibusai, stojimo vietose. Iš […]

Continue Reading

Nevalia palikti automobilio gatvės viduryje

Nevalia palikti automobilio gatvės viduryje, nes jis trukdo eismui ir kelia pavojingą situaciją. Važiuojant dešinįjį kelio kraštą, pasirenkama patogi vieta: saulėtą dieną su šešėliu, lietingu oru — apsaugota iš viršaus, drėgnu oru — sausa, vakare — po žibintu. Čia nuovokumas ir greita orientacija geriausiai padeda. Kai automobilis dėl gedimo sustoja eismo taisyklių draudžiamoje vietoje ir […]

Continue Reading

Pirmieji masiniai automobiliai: Zaporožietis ir Žigulis

Tarybiniai konstruktoriai „Zaporožiečiui” parinko oru aušinamą variklį, nes toks dėl nesudėtingos gamybos technologijos, paprastesnės ir pigesnės eksploatacijos bei remonto labiau tiko mažo litražo automobiliui, be to, nebereikėjo sudėtingo ir brangaus radiatoriaus. Oru aušinami varikliai labai patvarūs ir patogūs eksploatuoti žiemą. Vienintelis jų trūkumas yra tas, kad kelia daugiau triukšmo negu vandeniu aušinami varikliai. Oru aušinamas […]

Continue Reading

Pirmieji Benco ir Daimlerio automobiliai

AUTOMOBILIS „VYSTYKLUOSE” Automobilių epocha prasidėjo prieš šimtą metų, kai buvo išrastas ir pagamintas vidaus degimo variklis. Visa XIX amžiaus pabaiga — atkaklūs bandymai „pakinkyti” ji į ekipažą. 1885 metais vokiečių inžinieriai Karlas Bencas (Karl Benz) ir Gotlybas Daimleris, (Gottlieb Daimler), kurie niekada nebuvo susitikę ir net nebuvo Pažįstami, sukonstravo pirmuosius savaeigius ekipažus su vidaus degimo […]

Continue Reading

Patogi vairuotojo sėdynė ne tik palaiko gerą jo savijautą, bet ir turi svarbią reikšmę eismo saugumui

Vairuotojo sėdynės reguliavimas Patogi vairuotojo sėdynė ne tik palaiko gerą jo savijautą, bet ir turi svarbią reikšmę eismo saugumui. Tuomet ir ilga kelionė nevargina. Nepatogi sėdynė greitai nuvargina, pradeda skaudėti sąnarius, tirpsta kūnas, neigiamai veikia ir psichiką. Svarbiausia yra tinkamai sureguliuoti atstumą nuo sėdynės iki vairo rato ir nustatyti sėdynės atkaltės kampą. Atstumas reguliuojamas, pasukant […]

Continue Reading

Darbingumas sumažėja išgėrus net visai nedaug alkoholio

Darbingumas sumažėja išgėrus net visai nedaug alkoholio. Veikiant mažoms alkoholio dozėms, sumažėja regėjimo ir klausos aštrumas, pablogėja spalvų suvokimas (ypač raudonos spalvos) ir regėjimo aštrumas. Labai sulėtėja judesio reakcijos. Specialiais tyrimais nustatyta, kad du trys bokalai alaus, kurio daugelis vairuotojų nelaiko alkoholiniu gėrimu, gali susilpninti, kai kurias fiziologines funkcijas. Girtumo laipsnį rodo alkoholio kiekis kraujyje, […]

Continue Reading

VARIKLIO GALINGUMO SKAIČIAVIMO VIENETAS – KILOVATAS

Daugumai atrodo, kad vidaus degimo variklis (dyzelinis ar karbiuratorinis), kuris dabar suka beveik visu šiandieniniu automobiliu ratus, yra pats tobuliausias, pats geriausias ir nėra jokio reikalo kurti kitokiu varikliu. Bet yra ir priešinga nuomone, kad įprastiniu vidaus degimo varikliu dienos suskaičiuotos — tiek daug rašoma apie elektromobilius, giromobilius, turbininius ir net garo automobilius. Bet ir […]

Continue Reading

Niekada nereikia ignoruoti kelio rodyklių nurodymų

Niekada nereikia ignoruoti kelio rodyklių nurodymų. Jeigu „kažkas nesueina”, geriau sustoti ir patikrinti važiavimo kryptį, negu, nuvažiavus keletą dešimčių kilometrų priekį, įsitikinti, jog suklysta. Tuo nebus gaištama laiko, be reikalo eikvojami degalų ir bus tausojami nervai. Išvada gana paprasta: nors kelio rodyklės nesuklysdamos nukreipia mus reikalingu keliu, bet savo užduoti jos visiškai atlieka tik kartu […]

Continue Reading

Mano istorija su dujų montavimu Kaune

Prieš porą metų nusprendžiau, kad užtenka važinėti benzinu ir jau pats laikas automobiliui montuoti dujų įrangą. Tada ir prasidėjo visa ši istorija. Kadangi esu apsukrus žmogus ir labai taupus ieškojau varianto kur dujų montavimas Kaune būtų pigiausias. Kadangi esu reklamos marketingo vadybininkas ieškojau tokios vietos kur galėčiau bent už tam tikrą kainą pasiūlyti ir savo […]

Continue Reading