Nevalia palikti automobilio gatvės viduryje

AUTO

Nevalia palikti automobilio gatvės viduryje, nes jis trukdo eismui ir kelia pavojingą situaciją.

Važiuojant dešinįjį kelio kraštą, pasirenkama patogi vieta: saulėtą dieną su šešėliu, lietingu oru — apsaugota iš viršaus, drėgnu oru — sausa, vakare — po žibintu. Čia nuovokumas ir greita orientacija geriausiai padeda.

Kai automobilis dėl gedimo sustoja eismo taisyklių draudžiamoje vietoje ir vairuotojas negali jo nustumti į kitą vietą.

Pašalinus gedimą, reikia nepamiršti susirinkti įrankių bei nepalikti ant kelio domkrato arba ratų veržlių rakto. Kadangi vakare, ypač lyjant, kelias blogai matyti, remontuojant automobilį kelyje, iš kairės kėbulo pusės įtaisoma lempa. Ji ne tik apšviečia darbo vietą, bet ir įspėja kitus vairuotojus apie pavojų susidurti su stovinčiu automobiliu. Šios taisyklės nepaisymas ne kartą buvo avarijos priežastimi.

Vibracija — tai aukšto dažnio ir mažų amplitudžių virpesiai

Gatvėje galima pašalinti tik mažus gedimus, pavyzdžiui, pakeisti ratą arba žvakę, išvalyti ir prapūsti degalų tiekimo vamzdynus ir t. t. Didesni gedimai taisytini remontinėse dirbtuvėse arba techninio aptarnavimo stotyse. Todėl, įvykus rimtam gedimui, kuriam pašalinti reikia ilgesnio laiko ir specialisto, tenka telefonu iškviesti techninės pagalbos automobilį, bet ne įrengti gatvėje taisyklą. Tuo automobiliu atvykusi brigada pašalins gedimą čia pat vietoje arba nuvilks sugedusį automobilį į remonto dirbtuvę.

Jeigu automašiną dėl kokių nors priežasčių tenka palikti gatvėje prietemoje ir negalima garantuoti gero jos matomumo dėl elektros įrengimų gedimo arba dėl to, kad nėra gatvėje šviečiančio žibinto, reikia ją pašalinti iš važiuojamosios dalies, pavyzdžiui, pastatyti ant šaligatvio, netgi ten, kur nėra pažymėtos stovėjimui vietos. Blogiausia išeitis iš sunkios situacijos yra palikti automobilį kelyje be šviečiančios lempos ir be vidinio apšvietimo, tačiau tai prieštarauja kelių eismo taisyklėms.

Jeigu vairuotojas signalizuoja apie judėjimo krypties pakeitimą, vadinasi, lenkia automobilį arba kliūtį

Kaip žinoma, tuo metu, kai įžiebiami gatvės žibintai, vairuotojai turi įjungti gabaritinę šviesą. Rekomenduojama ją įjungti kiek anksčiau, vos tik pradėjus temti, nes prietemoje automobilius sunku pamatyti todėl padidėja susidūrimo pavojus. Įjungti šiesą taip pat reikia reikia arba stiprioje pūgoje.

Viena iš paplitusių klaidų yra važiuoti naktį neįjungus priekinio kairiojo žibinto. Vairuotojui, važiuojančiam priešinga kryptimi, toks automobilis atrodo kaip motociklas be priekabos. Neapšviestoji automobilio pusė yra ypač pavojinga prasilenkiant.

Automobilių supirkimas Kaune

Pakankamai apšviestose gatvėse vairuotojai turi įjungti gabaritinę šviesą (ji dar vadinama miesto šviesa). Ši šviesa kelio neapšviečia, o tik nustato automobilio padėtį. Kai gatvė nepakankamai apšviesta, privalome įjungti artimą žibintų šviesą, žinoma, taisyklingai sureguliuotą, kad neakintume iš priekio važiuojančių vairuotojų. Bet kuriuo atveju važiuojame tokiu greičiu, kad galėtume sustoti tokiu atstumu, kuriame matome priešais kelią, apšviestą gatvės žibintų arba automobilio žibintų artima šviesa. Pavyzdžiui, konkrečioje situacijoje gerai matome priešais kelią 25 m atstumu, kelias sausas ir su šiurkščia danga. Mes žinome, jog šiomis sąlygomis automobilio stabdymo kelias (kartu su vairuotojo reakcijos keliu) sudaro apie 23 m, važiuojant apie 40 km/h greičiu. Taigi, turime riboti greitį iki nurodytos normos, kad galėtume sustabdyti automobilį pakankamu atstumu nuo tamsoje matomos kliūties.

Apsinuodijimo laipsnis ir jo simptomai nuo CO koncentracijos

Nikio Laudos sportinės karjeros kelias galėtų būti kvapą gniaužiančio filmo siužetu

Patiko? Pasidalink