Personos siekiai, charakteristikos – Pacientas

Siekiai projekte

Projektas turi padėti greitai įregistruoti ir aptarnauti poliklinikos pacientą. Kiekvienam pacientui turi būti išskirtas  laikas kuriuo metu jis turi būti aptarnautas. Toks aptarnavimas didina sistemos panaudojamumą. Sistemos patogumas turi būti užtikrintas įvairių poliklinikos paslaugų pasiekiamumą bei paprastumą, toks panaudojimas turi pagreitinti aptarnavimą ir išvengti neteisingų duomenų įvedimo.  Kiekvienas paciento veiksmas turi būti patvirtinamas vaizdu arba garsu, todėl kad tarp pacientų gali būti žmonės su fiziniais trūkumais. Tam kad pacientas žinotų apie informacinėje sistemoje atliekamus veiksmus, pacientas turi būti informuojamas  apie  sistemoje  atliekamo proceso  būseną.  Pacientui kaip sistemos naudotojui  turi  būti  suteikta galimybė nutraukti atliekamą veiksmą, tam sistemoje turi egzistuoti grįžtamasis ryšis. Grįžtamasis ryšys turi pasiekti pacientą kuo greičiau, ne vėliau kaip per kelias sekundes.

Ypatingiausiai svarbus yra spalvų ir šriftų pasirinkimas, tai yra svarbu ir naudinga  sistemos naudotojams su regėjimo pažeidimais, be to užtikrina efektyvesnį sistemos panaudojimą. Pacientai pamatę eiles, susidaro neigiama nuomonė apie įstaigos darbo organizavimą. Kiekvienas pacientas skirtingas ir gydytojui sunku įvertinti, kiek laiko truks priėmimas. Visi projekte įgyvendinti siekiai projekte turi padėti pagreitinti pacientų aptarnavimą, išvengti neaiškių situacijų, kurie tiesiogiai turės įtaką sąveikai su pacientais.

Charakteristikos

Pacientų apibendrinta charakteristika
Programų sistemos  ir aparatūra,  kuriomis

moka naudotis

Tekstinių dokumentų kūrimo sistemos, duomenų bazių valdymo sistemos,

skaičiuoklės, naršyklės.

Naudotojų įgūdžiai ir

motyvacija

Asmenys,  turintys  skirtingas  žinias,  įgūdžius  ir  fizinį  pajėgumą.  Daug savarankiškų,  atsitiktinių  naudotojų.  Naudotojai  dėl fizinių trūkumų arba dėl mažos patirties gali  netūrėti  klaviatūros naudojimo įgūdžių, sunkiai valdyti pelę ir kitus sąveikos būdus.
Aplinka Vienoje patalpoje yra keli darbuotojai, todėl galima kolegų parama. Dažnai

yra  „vietinis  ekspertas“,  konsultuojantys  kolegas.  Daugybė  dokumentų  ir

žinynų. Telefono „karštos linijos“ taip pat yra pasiekiamos.

Problemų aprašas

Linas nori užsiregistruoti pas savo šeimos gydytoją. Jis neprisimena savo šeimos gydytojos pavardės, bet prisimena, kad jos vardas yra Agnė. Jis prisijungia prie savo paskyros poliklinikoje, įrašydamas savo asmens kodą ir seniau jam suteiktą slaptažodį. Kai visi prisijungimo duomenys įrašyti teisingai, jį nukelia į paieškos puslapį, kuriame Linas įveda šeimos gydytojos vardą į atitinkama paieškos ląstelę, bei spaudžia ieškoti. Po kelių akimirkų jam pateikiami paieškos rezultatai, kurie nuvilia jį, nes pateiktoje ataskaitoje per daug šeimos gydytojų su tokiu vardu, todėl gerai pagalvojęs, jis prisimena, kad galima ieškoti pagal gyvenamosios vietos kriterijų, tai yra, kokie gydytojai priskirti jo gyvenamojo namo teritorijoje. Taip jis padaro, vėl eina į paieškos puslapį, bei įveda savo namo adresą „Jasinskio 15“ , po keliu akimirkų paieškos sistema pateikia rezultatus, Linas pamato savo šeimos gydytojos vardą, bei prisimena jos pavardę, tai yra, „Agnė Lipskytė“. Jis apsidžiaugiąs užsiregistruoja pas savo šeimos gydytoja, taip baigiamas procesas.

Patobulintos sąveikos vizija

Patobulintoje sąveikoje būtų naudinga panaudoti paieškos funkcijas, kurie leistų atpažinti reikalingus duomenis. Sistema galėtų pateikti galimų užklausų pavyzdžių sąrašą grupuojant pagal užklausos raktinius žodžius.

Esminių užduočių panaudojamumo  tikslai

  • klavišų paspaudimų kiekis: 15
  • naudojamų komandų kiekis:15
  • naudotojo atliekamų veiksmų kiekis:8
  • klavišo paspaudimo, komandų rinkimo, užduočių atlikimo trukmė: 1-5 s.
  • laikas, reikalingas išmokti komandų aibę: 3-5 min.
  • komandų kiekis, kurias reikia įsiminti, siekiant sėkmingai dirbti: 8
  • sistemos naudojimo žinios: mažos
  • nuostatos ir nuomonės: vidutinės
  • paramos medžiagos prieinamumas: didelis
  • poligrafinės ir suvokimo klaidos: didelės
  • laikas, reikalingas atstatyti klaidingus veiksmus: 3-15 s.

Kolegos kalba apie panaudojamumą.

Patiko? Pasidalink