Darbingumas sumažėja išgėrus net visai nedaug alkoholio

Darbingumas sumažėja išgėrus net visai nedaug alkoholio. Veikiant mažoms alkoholio dozėms, sumažėja regėjimo ir klausos aštrumas, pablogėja spalvų suvokimas (ypač raudonos spalvos) ir regėjimo aštrumas. Labai sulėtėja judesio reakcijos. Specialiais tyrimais nustatyta, kad du trys bokalai alaus, kurio daugelis vairuotojų nelaiko alkoholiniu gėrimu, gali susilpninti, kai kurias fiziologines funkcijas.

Girtumo laipsnį rodo alkoholio kiekis kraujyje, koncentracija matuojama dešimtosiomis procento dalimis. Girtumo laipsnio funkcinis vertinimas priklausomai nuo alkoholio koncentracijos kraujyje. Girtumo laipsnis gali keistis priklausomai nuo sveikatos būklės, nuovargio, emocinės būklės, maisto, pripratimo prie alkoholio ir individualaus jautrumo jam.

Tyrimais nustatyta, kad vairuotojų, kurių kraujyje yra 0,3-0,9% alkoholio, nelaimingo atsitikimo tikimybė yra 7 kartus didesnė negu blaivių, vairuotojų, o tų, kurių kraujyje 1-1,4 prom, 30 kartų. Tų, kurių kraujyje alkoholio yra daugiau kaip 1,5 prom, nelaimingo ~atsitikimo tikimybė 55 kartus didesnė.

Eksperimentais nustatyta, kad net po mažos alkoholio dozės (apie 25 g) vairuotojas daugeliu atvejų pervertina savo galimybes vairuodamas automobilį, labai sumažėja jo sugebėjimas kritiškai vertinti eismo aplinkybes. Didėjant apsvaigimo laipsniui, šios ypatybės pasireiškia ryškiau, stiprėja noras rizikuoti.

Auto supirkimas Šiauliuose

Eksperimentais nustatyta, kad autobusų vairuotojai priklausomai nuo išgerto alkoholio kiekio įvairiai rodė savo ryžtingumą: daug išgėrę vairuotojai daugeliu atvejų bandė važiuoti keliu, siauresniu už autobusą.

Alkoholis ilgai išlieka organizme. Tyrimai patvirtina,, kad kitą dieną po išgėrimo vairuotojų meistriškumas sumažėja dėl dėmesio susilpnėjimo ir nesugebėjimo susikaupti.

Tarybų Sąjungoje apsvaigusiems nuo alkoholio vairuotojams nepriklausomai nuo girtumo laipsnio neleidžiama vairuoti automobilio. Eismo taisykles pažeidę neblaivūs vairuotojai traukiami griežtesnėn atsakomybėn.

Stiprinant kovą su girtavimu ir alkoholizmu, RTFSR Aukščiausiosios Tarybos Prezidiumas 1972 m. išleido įsaką ir keletą nutarimų, kurie padidina išgėrusių vairuotojų atsakomybę už transporto priemonių vairavimą. Išgėrusiam vairuotojui atimama teisė vairuoti transporto priemonę iki 2, o ne iki 1 metų, kaip anksčiau; antrą kartą prasižengus,— nuo 2 iki 5 metų (anksčiau buvo iki 3 metų). Be anksčiau numatytų bausmių, teismas gali uždrausti vairuoti transporto priemonę iki 5 metų.

Kovojant su vairuotojų alkoholizmu, administracinės priemonės yra būtinos, tačiau jos neišsprendžia problemos, jeigu auklėjamasis darbas autotransporto įmonėse yra žemo lygio, jeigu tų įmonių vadovai ir visuomeninės organizacijos su alkoholizmu kovoja nepakankamai aktyviai ir ryžtingai.

Šaltinis: avarijų prevencija

Patiko? Pasidalink

Mano istorija su dujų montavimu Kaune

Prieš porą metų nusprendžiau, kad užtenka važinėti benzinu ir jau pats laikas automobiliui montuoti dujų įrangą. Tada ir prasidėjo visa ši istorija. Kadangi esu apsukrus žmogus ir labai taupus ieškojau varianto kur dujų montavimas Kaune būtų pigiausias. Kadangi esu reklamos marketingo vadybininkas ieškojau tokios vietos kur galėčiau bent už tam tikrą kainą pasiūlyti ir savo paslaugas ir taip dar sutaupyti. Buvau nusiteikęs primokėti, bet apsikeisti paslaugomis. Vis būdas sutaupyti.
Siunčiau užklausas, skambinau… Ir blogiausia, kad rezultato praktiškai jokio. Kol vieną dieną atsirado veikėjas, kuris geriau jau būtų neatsiradęs. Tiesiog viskas skambėjo pernelyg gerai – dujas sumontuos pigiai, montavimas netruks ilgai, o ir kaina normali. Pavyko šiek tiek nusiderėti ir dujų montavimas vietoje 1800 litų kainavo 1600 litų. Lygiai tokios įrangos kokios norėjau. Na ir prasidėjo. Nuvežiau jiems automobilį… Dujų įranga turėjo būti sumontuota tą pačią dieną ir vakare jau turėjau atsiimti automobilį, tačiau… Tai pasirodė nerealu. Sakė, kad nespėja ir automobilį turėsiu atsiimti ryt. Tačiau jo tvarkyti nepabaigė ir sekančią dieną ir dujų įrangos montavimas mano automobiliui buvo baigtas tik praėjus dar vienai dienai.
Žmogus – serviso (jei tą garažą taip galima vadinti) savininkas sakė, kad specialiai man užims eilę, nes čia ir taip klientų pilna… Ir t.t. Bet kai atvažiavau pasiimti automobilį savininko dar nebuvo ir pasikalbėjau su mechaniku… Ir jis pasakė, kad tai tik penktas automobilis kuriam montuojama dujų įranga per paskutinius kelis mėnesius. Tad apie kokią dar eilę kalbame?

Kokios montavimo garantijos

Garantija pasirodo ne du metai, o atskiromis dalimis… Dar vėliau pasirodo, kad mano dujų įranga sumontuota ne Kaune, o kažkokiame kaime Radviliškio rajone (mat ten pigesni patentai). Na ką padarysi, tada pasidomėjau kaip su sąskaitos parašymu, tada paaiškino, kad sąskaitos laikas turės būti nurodytas vėlesnis arba ankstesnis, nes kaip tyčia dabar baigėsi patentas.
Na einam toliau. Pasirodo, kad pats savininkas, jei jį taip galima vadinti pats nieko nesupranta apie dujų įrangą ir jos montavimą. Geriausiu atveju žino tik teoriją. O jo darbuotojai nuolat keičiasi. Dėl to atsitikus bet kokiais bėdai reikia aiškintis ar meistras jau vietoje ar šiuo metu išvis yra koks nors specialistas ar šiuo metu meistro nėra ir reiks palaukti kol jis susiras naują. Tragedija. Terminų niekas nesilaiko, kaina salyginai didelė, aptarnavimas prastas. Na bet pereikime ir prie mano paslaugos. Viską atlikau greit, sutarėme 600 litų. Darbą atlikau, užsakovas buvo patenkintas… Bet bet bet… Savo pinigų niekaip neatgaunu, nes jis jų neva „neturi“.
Tai kaip yra? Jis verslininkas, o aš paprastas žmogus, bet pinigų jis neturi?

Patiko? Pasidalink

Sunkvežimių servisas – remonto paslaugos

Sunkvežimiai kaip ir automobiliai genda. Surasti, kur būtų atliekamas kokybiškas sunkvežimių remontas nėra taip lengva, nors servisų pilna ant kiekvieno kampo.

Ar kada nors teko girdėti apie tokį dalyką, kaip sunkvežimį, kuris buvo varomas malkomis. Tai visiškai ne juokai, toks sunkvežimis iš tikrųjų egzistavo.  Atsirado jis 1949 metais ir tikriausiai nesunku atspėti kur. Žinoma, kad Rusijoje. Šis išradimas priskiriamas sovietams. Tai unikalus išradimas, nes sunkvežimiui nereikėjo jokio skysto ar kieto kuro. Šio išradimo prototipai yra vadinami trumpai „NAMI“.

Per antrą pasaulinį karą sovietų kariuomenei nuolat trūko kuro. Jis buvo labai vertinamas ir taupomas, o keliauti reikėjo ir nemažai. Todėl šaltojo karo metu šis klausimas buvo iškeltas į pirmas pozicijas ir labai kruopščiai sprendžiamas. Juk tada sovietai tikėjo, kad tai tikrai ne paskutinis karas, ir ateinančiam reikia pasiruošti taip stipriai ir kruopščiai, kad kariam nieko netrūktų. Būtent tai pastūmėjo tokio sunkvežimio kūrimą. Kas gali būti ekonomiškiau už sunkvežimį, varoma mediena. Tai su tapo su tais pačiais metais, kai Sovietų sąjunga sugalvojo išbandyti ir savo atominę bombą. Tuo pat metu pristatytas ir šis išradimas, kuris privertė aiktelėti ne vieną žmogų. Žinoma, tokių sunkvežimių remontas dar tada nebuvo apgalvotas.

Ekologiškas kuras ir sunkvežimiai

Tai buvo visiškai naujas sunkvežimis, varomas visiškai nauju, ekologišku kuru. Dar niekas anksčiau nebuvo bandęs to daryti ir juolab paversti tai realybe. Ši transporto priemonė daug kuo buvo panaši į garų varomas priemones. Tiksliau jėgos padavimo sistema buvo labai panaši. Žinoma ne visiškai, buvo ir esminių skirtumų. Pirmoji užduotis buvo sukurt krovinį, kuris nebūtų mažesnis nei 6 tonos. Sunkvežimio masė turėjo būti iki 15 tonų. Į šią masę turėjo būti įskaičiuojamos ir malkos, kurios svėrė 400 kilogramų, taip pat ir 380 litrų vandens. Visiškai pakrautas, pilnu vandens baku toks sunkvežimis pagal apskaičiavimus turėtų nuvažiuoti apie 80 kilometrų. Didžiausias išvystytas greitis siektų 40 kilometrų per valandą, vadinasi sunkvežimis tokiu greičiu galėtų važiuoti tik dvi valandas. Sunkvežimis atrodė taip pat kaip Anglijoje gaminamas „Sentinel S.4“.

Vairuoti šį sunkvežimį tikrai nelengva. Reikėjo ne tik profesionalus vartotojo bet ir kelių padėjėjų. Anglių naudojimas buvo per brangu, o mediena buvo puiki alternatyva. Nes tai buvo pigiausias resursas. Mediena rusams praktiškai nieko nekainavo, nes prie jos gavimo dirbo daugybė belaisvių.

Masinės gamybos niekad nebuvo, dažniausiai buvo kuriami keli modeliai, šiek tiek tobulinami. Su jais nuolat buvo atliekami eksperimentai. Pasikeitus valdžiai, šių sunkvežimių gamyba nebebuvo plėtojama ir galiausiai nutraukta.

Deja, muziejuose šių sunkvežimių nerasite. Jie tiesiog kažkur užsiliko ir dingo. Teko grįžti prie turimų sunkvežimių. Taip šalyje pradėjo vystytis gamyba ir padidėjo senų sunkvežimių remontas.

Patiko? Pasidalink

VARIKLIO GALINGUMO SKAIČIAVIMO VIENETAS – KILOVATAS

Daugumai atrodo, kad vidaus degimo variklis (dyzelinis ar karbiuratorinis), kuris dabar suka beveik visu šiandieniniu automobiliu ratus, yra pats tobuliausias, pats geriausias ir nėra jokio reikalo kurti kitokiu varikliu. Bet yra ir priešinga nuomone, kad įprastiniu vidaus degimo varikliu dienos suskaičiuotos — tiek daug rašoma apie elektromobilius, giromobilius, turbininius ir net garo automobilius. Bet ir tokia nuomone klaidinga, nes vidaus degimo varikliai dar ne nesiruošia užleisti savo pozicijų Kaip jie tobulinami, kokia kryptimi eina nauju varikliu konstruktoriai? Daug šiandien tikimasi iš rotorinio-stūmoklinio Vankelio variklio.

Kodėl superkamo automobilio variklio galingumas dabar dažnai išreiškiamas ne arklio jėgomis, bet šiandien dar ne visai įprastais kilovatais? Gal tai vidaus degimo varikliams nereikalingas matas, sukeliantis daug neaiškumu.

Mūsų ir daugelyje kitų šalių dabar yra priimta Tarptautinė matavimų sistema SI, kurioje galingumui matuoti jau nebėra „arklio jėgos“. Beje, šio termino atsiradimo istorija labai sena. XVIII amžiuje garsus škotų mechanikas Džeimsas Vatas pritaikė savo išrastą garo mašiną siurbti iš anglies šachtos vandenį. Norėdamas mažai raštingiems užsakovams vaizdžiai pailiustruoti savo išradimo privalumus, Džeimsas Vatas jo galingumą palygino su galingumu arklių, kuriuos galima išlaisvinti nuo darbo panaudojus garo mašiną.

Vato panaudotas terminas labai prigijo ir buvo plačiai vartojamas keletą amžių. Net kosminių laivų raketų galia būdavo išreiškiama arklio jėgomis. Tačiau nors ir labai įprastas šis vienetas, teks išsiversti be jo. Šiandien arklio jėga tokia archajiška, kai varstas ar pūdas. Tai net klaidingas terminas: matuojame variklio galią, o kalbame apie jėgas. Pasirodo, kad matavimo vienetas buvo arklio jėga, arklio galios kaip tik ir neatitiko. „Arklio jėga“ beveik du kartus galingesnė už vidutinį arklį. Bet yra dar ir daugiau painiavos. Ant to paties variklio, matuojamo arklio jėgomis, veleno įrengtas ir generatorius, kurio galia matuojama vatais. Kaip visa tai suvienodinti. Labai paprastai — matuoti variklio galią kilovatais. Taip ir daroma SI sistemoje. kadangi kilovatas yra lygus 1,36 AG, tai ir variklio galios reikšmės taps beveik pusantro karto mažesnėmis. Ir atvirkščiai, jeigu prireikia arklio jėgas perskaičiuoti į kilovatus, prisimename, kad 1 AG yra lygi 0,736 KW.

SI sistema turi naują vienetą ir variklio sukimo momentui žymėti. Vietoje anksčiau įprasto jėgos kilogrammetro (kgf.m) dabar sukimo momentas matuojamas niutonmetrais (N. m).

Pasiremta kolegų darbu: Pavarų dėžių principai

Verta paminėti kad jie teikia automobiliu supirkimas Vilnius

Patiko? Pasidalink